Dyscyplina: Wyścigi samochodowe
Obecny zespół: BELGIAN AUDI CLUB TEAM WRT / OTOMOTO.PL TEAM
Data urodzenia: 26/07/1990
Swoją przygodę z kartingiem rozpoczął jako siedmiolatek, jednak na starty w Kartingowych Mistrzostwach Polski musiał czekać aż do 2001 roku. Już pierwsze sezony przyniosły młodemu krakowianinowi pasmo sukcesów: drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w klasie Kadet 60, wi- cemistrz Polski w klasie Kadet 80, a w końcu zdobyty tytuł mistrza Polski w klasie Kadet 80, co zaowocowało przejściem do klasy ICA-Narodowej.
Po rocznej przerwie w startach, Mateusz Lisowski postanowił wystartować SEAT-em Leon Supercopa w barwach SEAT Sport Polska w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Po zdobyciu tytułu mistrza Polski w klasie H-3500 nadszedł czas na zagraniczne starty w ramach Česká Pojišťovna – Škoda Octavia Cup. Młody zawodnik już podczas pierwszego wyścigu zwrócił na siebie uwagę organizatorów i kibiców, zajmując miejsce na podium i zostając pierwszym liderem sezonu. Gdyby nie falstart podczas 4. rundy, prawdopodobnie utrzymałby tę pozycję, zostając zwycięzcą całego cyklu. Ostatecznie ukończył sezon na 5. pozycji, będąc pierwszym zawodnikiem Pucharu spoza Czech. W sezonie 2009 postanowił poprawić swój wynik i wygrać Puchar w klasyfikacji generalnej. Zwycięstwo w 3 wyścigach i dziewięciokrotne stawanie na podium pozwoliło zrealizować założony plan, przez co Mateusz Lisowski stał się pierwszym Polakiem w historii, który wygrał Česká Pojišťovna – Škoda Octavia Cup.
Sezon 2011 był przełomowy w karierze Mateusza Lisowskiego, który wystartował w prestiżowym cyklu Scirocco R-Cup. W stawce ponad 20 kierowców, Polak był klasą dla samego siebie. Wygrał 4 wyścigi i aż 9-krotnie uplasował się na podium. Dzięki tym wynikom zdobył mistrzowski tytuł na jedną rundę przed zakończeniem sezonu. W nagrodę na początku grudnia 2011 roku wziął udział w testach Audi R8, gdzie był najszybszy spośród wszystkich zawodników.
Do sezonu 2013 Mateusz przystępował jako faworyt do zwycięstwa w nowym cyklu wyścigowym Volkswagen Castrol Cup. Lisowski wytrzymał presję i nie zawiódł pokładanych w nim oczekiwań – wygrał 7 z 14 wyścigów, pięć razy był najlepszy w kwalifikacjach i pewnie wywalczył zwycięstwo w całym cyklu.
W sezonie 2014 Mateusz wykonał kolejny ważny krok w rozwoju swojej kariery, czyli starty w Blancpain Sprint Series (do tej pory znanej jako FIA GT1). Jego bronią jest Audi R8 LMS Ultra w barwach fabrycznej ekipy – belgijskiego zespołu Belgian Audi Club Team WRT.
KARIERA
KARTING:
2002 – wicemistrz Polski w klasie kadet 60
2003 – wicemistrz Polski w klasie kadet 80
2004 – mistrz Polski w klasie kadet 80
2005 – mistrz Polski w klasie ICA A Senior
WYŚCIGI:
2007 – mistrz Polski w klasie H-3500 w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski (3 wygrane wyścigi);
2008 – 5. miejsce w Česká Pojišťovna – Škoda Octavia Cup (1 wygrany wyścig, 1 pole position); DSMP (Renault Megane Trophy) – 2 rundy ukończone na 2. miejscu,
2009 – mistrz Česká Pojišťovna – Škoda Octavia Cup (3 wygrane wyścigi, 9 miejsc na podium, 1 pole position); drugi wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej i mistrz Polski w 3 klasie w DSMP (Renault Megane Trophy)
2010 – 2. i 5. miejsce w 1. rundzie w Seat Leon Supercopa
2011 – mistrz Scirocco R-Cup (4 wygrane wyścigi, 9 miejsc na podium)
2012 – w sezonie 2012 Mateusz brał udział w prestiżowej serii Porsche Mobil 1 Supercup towarzyszącej Grand Prix Formuły 1
2013 – mistrz Volkswagen Castrol Cup (7 wygranych wyścigów, 5 wygranych kwalifikacji, 8 razy na podium).
W sezonie 2014 – kierowca z Wieliczki zdobył SILVER CUP w Blancpain Sprint Series – prestiżowej, międzynarodowej serii wyścigowej, znanej do tej pory jako FIA GT1 Series. Kierowcy wyścigowi rywalizują w tej serii za kierownicą samochodów wyścigowych zbudowanych najczęściej na bazie seryjnych sportowych coupe takich, jak Audi R8. Rywalizację w tym cyklu wyścigów zdominowali właśnie zawodnicy Audi World Racing Team, zajmując m.in. w 2013 roku pierwsze cztery pozycje w klasyfikacji indywidualnej i pewnie zwyciężając w klasyfikacji zespołowej. Wyższość belgijskiej ekipy Audi musiał uznać m. in. zespół Sebastiena Loeba– 9-krotnego mistrza świata w rajdach samochodowych.